Wednesday, May 9, 2007

Veronica Mars

Det hörs positiva tongångar om att Veronica Mars kanske kommer tillbaka nästa säsong. Fast inte så som det är nu utan som utbildad FBI agent.

Det som talar för att Veronica ska få vara kvar i rutan är att CW, som är kanalen som visar det, även gör sig av med 7th Heaven och Gilmore Girls den här säsongen. Det ryktas även om att höjdarna på CW fått se en pilot från den nya tänkta Veronica Mars serien och att de gillar den.

Vet inte riktigt vad jag tycker än. Det lär knappast bli några av Veronicas nuvarande vänner som får vara kvar om vi hoppar fram några år i serien. Så jag vet inte om det bara är Kristen Bell som gör Veronica Mars så bra. Dessutom känns det som om mycket av charmen med Veronica Mars skulle försvinna om det utspelade sig i något annat än en skolmiljö. Jag har alltid gillat Parker Lewis-känslan över serien, dvs alla knasiga lösningar på mysterier som inte skulle kunnat finnas om det ska handla om riktiga brott.

Jag hoppas nog ändå på att vi får testa vad vi tycker om den nya serien. Så jag håller tummarna för att CW förlänger Veronica Mars i nästa vecka.

No comments: